Forretningsbetingelser

Version 1.5.2

Nedenfor finder du vores forretningsbetingelser hos:

CLINIQUE NOIR Copenhagen v/ CLINIQUE NOIR ApS
H.C. Andersens Boulevard 39
1553 København V

CVR: 37599727
Telefon: 70 70 75 48

§ 1. Introduktionsmøde

§ 1.1. Der afholdes kun et introduktionsmøde forud for injektionsbehandling med botox. Bemærk, at introduktionsmødet ikke er en erstatning for selve forundersøgelsen for botox, og således ikke skal forveksles hermed.

§ 1.2. Forud for selve forundersøgelsen, afholdes et introduktionsmøde med vores sygeplejerske, hvilket har til formål at få afdækket, hvorvidt patienten ønsker behandling med botox, fillers eller begge dele samt afklaring af priser, info om klinikken. Der stilles ingen indikation for den ønskede behandling under selve introduktionsmødet.

§ 1.3. Såfremt det efter afholdt introduktionsmøde konkluderes, at patienten ønsker enten delvist eller udelukkende botox, indstilles patienten herefter til, den af pkt. 2.2., forundersøgelse hos lægen eller sygeplejersken.

§ 2. Forundersøgelse

§ 2.1. Er du ny patient hos CLINIQUE NOIR Copenhagen udføres altid en ny forundersøgelse, uanset hvorvidt du tidligere har fået udført en behandling hos anden klinik. Forundersøgelsen har til hensigt, at få stillet en indikation af hvorvidt patienten er egnet til ønsket behandlingstype.

§ 2.1.1. Alle forundersøgelser udføres hos CLINIQUE NOIR Malmö, som er vores svenske afdeling, hvilket er beliggende på Långgårdsgatan 2, 211 21 Malmö.

§ 2.2. Botox

§ 2.2.1. Forundersøgelse hos CLINIQUE NOIR Malmö for botox er obligatorisk, uanset hvorvidt behandlingen gennemføres eller ej. Du vil forinden forundersøgelsen få et, den af pkt. 1 anførte introduktionsmøde med vores sygeplejerske, og herefter vil selve forundersøgelsen finde sted, hvilket som udgangspunkt foretages af en sygeplejerske. Såfremt du ønsker forundersøgelsen foretaget v/ læge, koster dette 950 DKK, uanset om behandlingen bliver udført eller ej.

§ 2.3. Fillers

§ 2.3.1.Forundersøgelse hos CLINIQUE NOIR Malmö for fillers er obligatorisk, uanset hvorvidt behandlingen gennemføres eller ej. Du vil forinden forundersøgelsen få et, den af pkt. 1 anførte introduktionsmøde med vores sygeplejerske, og herefter vil selve forundersøgelsen finde sted, hvilket som udgangspunkt foretages af en sygeplejerske. Såfremt du ønsker forundersøgelsen foretaget v/ læge, koster dette 950 DKK, uanset om behandlingen bliver udført eller ej.

§ 2.4. Ansigtsbehandling

§ 2.4.1. Hos CLINIQUE NOIR Copenhagen anbefaler vi i visse tilfælde, at få udført en forundersøgelse ved ansigtsbehandling, specielt såfremt der er tale om et kur forløb. Forundersøgelsen udføres af enten sygeplejerske eller kosmetolog.

§ 2.5. Laser

§ 2.5.1.Forundersøgelse hos CLINIQUE NOIR Malmö for laser er obligatorisk, uanset hvorvidt behandlingen gennemføres eller ej.Du vil forinden forundersøgelsen få et, den af pkt. 1 anførte introduktionsmøde med vores sygeplejerske, og herefter vil selve forundersøgelsen finde sted, hvilket som udgangspunkt foretages af en sygeplejerske. Såfremt du ønsker forundersøgelsen foretaget v/ læge, koster dette 950 DKK, uanset om behandlingen bliver udført eller ej.

 § 3. Eftertjek

§ 3.1. Som patient hos CLINIQUE NOIR Copenhagen er et eftertjek ved botox og fillers obligatorisk. Eftertjekket udføres som regel 14 dage efter udført behandling og giver dig som patient en optimal patientsikkerhed og kvalitetetsikring.

§ 4. Kampagne og rabatter

§ 4.1. Visse kampagner er kun henvendt til nye patienter/kunder, hvilket fremgår af den specifikke kampagne.

§ 4.2. Rabatten i en kampagne gælder kun første område botox, første ml. fillers, første område laser samt første behandling af voks, ansigtsbehandling, eyelash extensions og massage. Med mindre andet er anført i den specifikke kampagne.

§ 4.3. Når der i vores kampagne er anført “Op til xx %”, betyder der at vi tilbyder en såkaldt “Aldersrabat”. Aldersrabatten giver dig en procentvis rabat, svarende til din egen alder i rabat. Den anførte procentsats i den specifikke kampagne, er hvad du maksimalt kan opnå af rabat, uanset om din alder overstiger den anførte procentsats.

§ 4.4. Alle vores kampagner er tidsafgrænset, hvoraf kampagneperioden fremgår af den specifikke kampagne.

§ 4.5. Rabatten kan i visse tilfælde være på betingelse af, at behandlingen forudbetales i forbindelse med booking af behandlingen, og således før selve behandlingen udføres. Såfremt du i mellemtiden skule fortryde, henviser vi til pkt. 6.

§ 4.6. Gældende kampagner og rabatter kan ikke kombineres med hinanden.

§ 4.7. Køb af behandlinger eller produkter, hvor kampagnerabat er modregnet, udløser ingen optjente point jf. CLUB NOIR. Vi henviser endvidere til pkt. 9. ift. CLUB NOIR.

§ 4.8. Udnyttelse af gældende kampagne rabat, er betinget af gratis tilmelding af CLUB NOIR loyalitetsprogrammet. Vi henviser endvidere til pkt. 9. ift. CLUB NOIR.

§ 4.9. Du kan for udvalgte behandlinger opnå 15% rabat, ved booking af tid indenfor vores “HAPPY HOUR” tidsrum, hvilket gælder mandag – torsdag fra kl. 11.00 til 14.00. Det er anført på den enkelte behandlingsside eller kampagne, hvorvidt denne rabat er omfattet af den pågældende behandling. HAPPY HOUR rabatten kan ikke kombineres med øvrige rabatter jf. § 4.6.

 § 5. Betænkningstid

§ 5.1. Du kan som patient hos CLINIQUE NOIR Malmö vælge, at få udført din behandling straks efter din foretaget forundersøgelse for kosmetisk behandling, herunder botox, fillers og laserbehandling. Vi anbefaler dog altid, at du som patient benytter dig en betænkningstid på minimum 2 dage, således du overvejer grundigt din behandling.

 § 6. Fortrydelsesret

§ 6.1. Du har 14 dages fortrydelsesret for køb af hhv. behandlinger og produkter, såfremt behandlingen ikke allerede er udført.

§ 6.1.1. Fortrydes købet senere end 24 timer før behandlingstidspunktet, opkræves et gebyr på 500 DKK. Vi henviser endvidere til pkt. 7.

§ 6.2. Tilbagebetaling af evt. tilgodehavende sker indenfor 10 bankdage, fra vi har modtaget dine kontooplysninger.

§ 6.3. Ønsker du at fortryde dit køb, skal dette ske skriftligt til info@cliniquenoir.dk, hvor dit fulde navn samt kontooplysninger tydeligt fremgår, således vi kan tilbageføre evt. tilgodehavende beløb.

 § 7. Aflysning og udeblivelse

§ 7.1. Ved udeblivelse fra en aftale, herunder behandling, forundersøgelse, eftertjek eller deltagelse i event, opkræves et gebyr på 500 DKK.

§ 7.2. Ved aflysning eller ændring af aftale, senere end 24 timer før selve behandlingstidpunktet, opkræves et gebyr på 500 DKK.

§ 7.3. Ved aflysning eller ændring af aftalen før 24 timer før selve behandlingstidspunktet, opkræves intet gebyr.

§ 7.4. Aflysning eller ændring af aftale, uden for vores normale åbningstid (se pkt. 12.), skal ske skriftligt til info@cliniquenoir.dk

 § 8. Gavekort

§ 8.1. Med mindre andet er aftalt skriftligt, har alle vores udstedte gavekort en gyldighedsperiode på 12 måneder, gældende fra gavekortets dato for udstedelse.

§ 8.2. Gavekortet kan inden for gyldighedsperioden indløses til behandlinger eller produkter, men ikke kontanter.

§ 8.3. Såfremt et gavekort kun indløses delvist, vil et det gamle gavekort blive annulleret og nyt gavekort på restbeløbet vil blive udstedt, hvor dato for udstedelse er den samme om oprindelige gavekort.

 § 9. CLUB NOIR

§ 9.1. Loyalitetsprogram

§ 9.1.1.  Vi præmiere faste og loyale kunder og patienter, hvorfor vi giver dig som medlem af CLUB NOIR, 20 point for hver 1 dansk krone du køber behandlinger for. Der udløses dog ingen point for behandlinger, hvor rabat eller kampagnetilbud allerede er fratrukket prisen.

§ 9.1.1.1. Løsningen har tidligere været annonceret som “Få din 6. behandling gratis”, hvilket er udfaset til fordel for vores point program fra 1. januar 2017. Essensen er dog den samme, nemlig at du som medlem, får fast 20% rabat på dine behandlinger (ekskl. rabat eller kampagnetilbud).

§ 9.1.1.2. Køb af produkter udløser ingen point, hvorfor rabat på produktet vil følge en evt. given tidsbegrænset kampagne.

§ 9.1.2. 1 point har en værdi af  0,20 danske kroner.

§ 9.1.3. Dine optjente point udløber ikke og vil stå på din registreret medlemskonto, ind til du som medlem gør brug af dem, som betaling af hhv. behandlinger, produkter, entré billetter til udvalgte events.

§ 9.1.4. Du kan til enhver tid få oplyst dine aktuelle optjente point. Det vil ligeledes på sigt blive muligt, at du selv kan logge ind online og se dine køb, aktuelle point, ændre medlemsdata etc.

§ 9.2. Medlemskabet

§ 9.2.1. CLUB NOIR er en kundeklub, også kaldet loyalitetsklub, der giver faste kunder og patienter hos CLINIQUE NOIR Copenhagen ekstra fordele i form af gratis deltagelse til udvalgte events, adgang til eksklusive kampagner, optjening af point etc.

§ 9.2.2. Det er gratis at blive medlem af CLUB NOIR og koster intet månedlig abonnement.

§ 9.2.3. Betingelse for aktivt medlemskab er, at du er tilmeldt CLINIQUE NOIR Copenhagen’s nyhedsbrev med et aktivt/gyldig e-mail samt mobilnummer. Vi henviser endvidere til pkt. 10.

 § 10. Nyhedsbrev

§ 10.1. SMS

§ 10.1.1. Vi udsender max. 1-2 månedlige SMS beskeder til vores medlemmer og typisk i forbindelse med et dagstilbud, event eller andet tidsafgrænset budskab.

§ 10.1.2. Du kan tilmelde dit mobilnummer til vores nyhedsbrev enten ved, at oplyse dit mobilnummer til vores medarbejdere pr. telefon/e-mail eller nede i klinikken.

§ 10.1.3. Du kan til enhver tid afmelde dit mobilnummer vores nyhedsbrev, hvilket kan enten ved at oplyse dit mobilnummer til vores medarbejdere pr. telefon/e-mail eller nede i klinikken.

§ 10.2. E-mail

§ 10.2.1. Vi udsender max. 1 ugentlig mail ud til vores medlemmer.

§ 10.2.2. Du kan tilmelde din e-mail til vores nyhedsbrev enten via cliniquenoir.dk eller ved at oplyse din e-mail til vores medarbejdere pr. telefon/e-mail eller nede i klinikken.

§ 10.2.3. Du kan til enhver tid afmelde din e-mail vores nyhedsbrev, hvilket kan ske enten via et afmeldingslink nederst i alle nyhedsbreve, eller ved at kontakte vores medarbejdere pr. telefon/e-mail eller nede i klinikken.

 § 11. Bookingsystem

§ 11.1. Kommunikation

§ 11.1.1. Du vil i forbindelse med booking/ændring/annullering af aftale eller udeblivelse fra aftale blive kontaktet pr. SMS og e-mail, uafhængig af om du er medlem af CLUB NOIR (se pkt. 9.) eller ikke er tilmeldt vores nyhedsbrev (se pkt. 10.).

§ 11.1.2. Al kommunikation af ift. dine bookede aftaler hos CLINIQUE NOIR Copenhagen, er en serviceorienteret meddelelse og ikke salgsorienteret.

§ 11.1.3. Al kommunikation til dig som kunde og patient, foregår til enhver tid til den af din oplyste e-mail eller oplyste mobilnummer. Det er således dit eget ansvar, at orientere vores personale skriftligt, såfremt du har skiftet enten mobilnummer eller e-mail, således kommunikationen kan sikres og opretholdes.

§ 11.2. Booking af aftaler

§ 11.2.1. Booking af aftale skal ske via telefon på 70 70 75  48, Facebook Messenger eller på info@cliniquenoir.dk. Det vil på sigt blive muligt selv, at booke dine aftaler online via vores bookingsystem.

§ 11.2.2. Ved udeblivelse eller aflysning senere end 24 timer før selve behandlingstidpunktet, opkræves et gebyr på 500 DKK. Vi henviser endvidere til pkt. 7.

§ 11.2.3. Ved booking af behandling med 1 times varighed eller mere, kan der blive opkrævet et depositum på 500 DKK, hvilket modregnes behandlingens pris, efter udført behandling. Ved udeblivelse eller afbud senere end 24 timer før din behandling, refunderes depositum ikke. Vi henviser endvidere til pkt. 7.

 § 12. Åbningstider

§ 12.1. Telefontid i klinikken

Mandag: 08.30 – 18.00
Tirsdag: 08.30 – 18.00
Onsdag: 08.30 – 17.00
Torsdag: 08.30 – 18.00
Fredag: 08.30 – 15.00
1. lørdag: 09.00 – 16.00
3. lørdag: 09.00 – 16.00
Søndag -/og helligdage: Lukket

§ 12.2. Åbningstid i klinikken

Mandag: 08.30 – 18.00
Tirsdag: 08.30 – 20.00
Onsdag: 08.30 – 17.00
Torsdag: 08.30 – 20.00
Fredag: 08.30 – 15.00
1. lørdag: 09.00 – 16.00
3. lørdag: 09.00 – 16.00
Søndag -/og helligdage: Lukket

§ 12.3. Akut telefon

§ 12.3.1. Akut telefonen er 27 89 27 92 og er kun tilgængelig uden for åbningstid.

§ 12.3.2. Akut telefonen må kun benyttes i særlig alvorlige tilfælde, hvor du som patient har brug for akut hjælp eller vejledning.

§ 12.3.3. For akut livstruende sygdom eller skade, skal du kontakte Alarm 112!

 § 13. Betalingsmetoder

§ 13.1. Vi modtager betaling via DankortVisa-DankortMasterCardVisaMaestroVisa-ElectronMobilePaykontant.

§ 13.2. Betaling via bankoverførsel skal ske via nærmere aftale og til reg.nr. 8075 + kontonr. 1561814

§ 13.3. Betaling via MobilePay skal ske til telefon 3 7 6 8 7.

§ 13.4. Kontantbetaling modtaget i klinikken.

 § 14. Afstødning af produkt

§ 14.1. Afstødning af produkt, herunder fillers og botox behandling, sker kun i yderst få tilfælde og er en reaktion fra kroppens side, såfremt kroppen f.eks. er i “forsvars position”. Såfremt tilfældet skulle opstå, kan CLINIQUE NOIR Copenhagen ikke drages til ansvar og yder således ikke kompensation eller refundering af aftalte behandlingspris. Afstødning af produkt sker udelukkende på baggrund af det enkelte individs anatomi/biologi og er således ikke forårsaget af hverken behandlingsteknikken eller produktet.

 § 15. Særlige handelsbetingelser for webshoppen

§ 15.1. Definationer

§ 15.1.1. “Køber” er den fysiske eller juridiske person, der køber produkterne fra leverandøren via webshoppen.

§ 15.1.2. “Forbrugerkøber” er en køber, der er forbruger.

§ 15.1.3. “Kontrakter” er kontrakten mellem leverandøren og køberen i forbindelse med køb af produkterne i webshoppen.

§ 15.1.4. “Produkter” er de varer, som køberen køber fra leverandøren

§ 15.1.5. “Leverandøren” er CLINIQUE NOIR Copenhagen ApS, H.C. Andersens Boulevard 39, 1553 København V, Danmark. Virksomhedens CVR-nr. er 37599727. Virksomheden er registreret i Danmark i henhold til Lov om selskaber i Danmark.

§ 15.1.6. “Vilkår og betingelser” er de skriftlige salgsvilkår mellem køber og leverandør, som køber accepterer digitalt ved at afgive en ordre i webshoppen.

§ 15.1.7. “Webshop” henviser til www.cliniquenoir.dk/shop/

§ 15.1.8. “Hverdage” henviser til mandag til fredag ​​fra kl. 10.00 til 14.00 (GMT+1), ekskl. alle helligdage i Danmark.

§ 15.2. Betingelser

§ 15.2.1. “Disse vilkår og betingelser gælder for alle kontrakter i forbindelse med leverandørens salg af produkter til køber via webshoppen. Vilkårene og betingelserne har forrang over anden kommunikation, herunder via telefon, e-mail eller andre digitale aftaler og dokumentation. Vilkårene og betingelserne har til hensigt at sikre rettighederne for både køber og leverandør.

§ 15.2.2. Når køber afgiver en ordre og accepterer leveringen af produkterne, er denne accept også en accept af vilkårene og betingelserne mellem køber og leverandør, og denne betragtes som afgørende bevis for kommunikationen mellem køber og leverandør.

§ 15.2.3. Særlige vilkår vil blive angivet i en e-mail til køber og betragtes som tillæg til disse vilkår.

§ 15.2.4. Disse vilkår og betingelser kan kun omgås, hvis anmodningen herom er accepteret skriftligt af leverandøren.

§ 15.2.5. Leverandøren kan til enhver tid ændre vilkårene og betingelserne, men en sådan ændring vil ikke med tilbagevirkende kraft påvirke de vilkår og betingelser, der blev accepteret af køber i forbindelse med tidligere køb.

§ 15.2.6. Eventuelle klager fra køber skal sendes skriftligt til leverandørens adresse, som er angivet i pkt. 15.1.5. ovenfor.

§ 15.3. Online bestilling

§ 15.3.1. Køber bestiller via online bestillingen i webshoppen.

§ 15.3.2. Alle ordrer betragtes som købers accept af køb af de valgte produkter i overensstemmelse med de vilkår og betingelser, der er fastsat af leverandøren.

§ 15.3.3. Leverandøren har ret til at annullere en ordre uden angivelse af årsag.

§ 15.3.4. Køber vil få besked, hvis leverandøren ikke er i stand til at levere produkterne. I så tilfælde kan køber enten vælge at vente, indtil produkterne er tilgængelige, eller annullere ordren og få fuld tilbagebetaling inden for 10 hverdage.

§ 15.4. Pris og betaling

§ 15.4.1. Prisen på samtlige produkter i webshoppen er inkl. moms og vises i webshoppen med moms.

§ 15.4.2. Priserne på produkter i webshoppen er ekskl. leveringsomkostninger.

§ 15.4.3. Den samlede pris for ordren er inkl. moms, levering og yderligere serviceafgifter. Køberen vil kunne se den samlede pris på bekræftelsessiden til betaling, før ordren bekræftes.

§ 15.4.4. Alle gebyrer og prisen på ordren skal være betalt fuldt ud, før produkterne afsendes.

§ 15.4.5. Leverandøren vil via e-mail bekræfte leveringen af ​​produkterne, når leverandøren har modtaget ordren fra køber. Denne bekræftelse vil indeholde oplysninger om levering af produkterne, priser, fortrydelsesret med videre.

§ 15.4.6. Ved betaling med debit -og kreditkort

§ 15.4.6.1. Når ordren er betalt og bekræftet af køberen, vil leverandøren, når varerne er afsendt og hæve det fulde transaktionsbeløb på det valgte kreditkort, som blev anvendt ved bestillingen.

§ 15.4.6.2. Køberen kan anvende enten Dankort, Visa-Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa-Electron eller JCB.

§ 15.4.7. Ved betaling med MobilePay Online

§ 15.4.7.1. Når ordren er betalt og bekræftet af køberen, vil leverandøren, når varerne er afsendt og hæve det fulde transaktionsbeløb hos MobilePay.

§ 15.4.7.2. Betaling med MobilePay Online tilbydes kun til danske kunder med NEM-ID.

§ 15.4.8. Ved betaling med ViaBill

§ 15.4.8.1. Når ordren er betalt og bekræftet af køberen, vil leverandøren, når varerne er afsendt, anmode ViaBill om at udstede en faktura til køberen. Leverandøren sender fakturaen med e-mail til køberen. Køberen kan enten foretage betalingen i 24 månedlige rater eller betale det fulde beløb den 20. i efterfølgende måned. Særlige vilkår for okt-dec 2017 gælder, at betalingen til ViaBill først forfalder den 20. januar 2018!

§ 15.4.8.2. Betaling med ViaBill tilbydes kun til danske kunder med NEM-ID.

§ 15.4.9. Ved betaling med Klarna Faktura + Konto

§ 15.4.9.1. Når ordren er betalt og bekræftet af køberen, vil leverandøren, når varerne er afsendt, anmode Klarna om at udstede en faktura til køberen. Leverandøren sender den første faktura med e-mail til køberen.

§ 15.4.9.2. Betaling med Klarna Faktura samt Klarna Konto, tilbydes kun til danske kunder med dansk CPR-nummer og levering i Danmark.

§ 15.4.10. Ved betaling med Klarna Checkout

§ 15.4.10.1. Når ordren er betalt og bekræftet af køberen, vil leverandøren, når varerne er afsendt, anmode Klarna om at udstede en faktura til køberen. Leverandøren sender den første faktura med e-mail til køberen.

§ 15.4.10.2. Betaling med Klarna Checkout foregår enten via kredit eller betalingskort.

§ 15.4.10.3. Betaling med Klarna Checkout tilbydes kun til svenske kunder med svensk personnummer og levering i Sverige.

§ 15.4.11. Ved betaling med Swish handel

§ 15.4.11.1. Når ordren er betalt og bekræftet af køberen, vil leverandøren, når varerne er afsendt og hæve det fulde transaktionsbeløb hos Swish.

§ 15.4.11.2. Betaling med Swish handel tilbydes kun til svenske kunder med svensk personnummer.

§ 15.5. Leverandørens rettigheder

§ 15.5.1. Leverandøren forbeholder sig ret til til enhver tid at fjerne eventuelle produkter eller serviceydelser fra webshoppen uden varsel eller erstatningsansvar.

§ 15.5.2. Leverandøren forbeholder sig ret til til enhver tid at afvise enhver ordre uden erstatningsansvar.

§ 15.5.3. Priserne på produkter og serviceydelser er ikke garanteret i en bestemt tidsperiode, medmindre det udtrykkeligt fremgår af webshoppen.

§ 15.5.4. Leverandøren forbeholder sig ret til at opdatere de angivne priser til enhver tid for at sikre fuldt opdaterede priser på det tidspunkt, hvor køber afgiver en ordre i webshoppen.

§ 15.5.5. Leverandøren forbeholder sig ret til øjeblikkeligt at annullere eller tilbageholde leveringen af produkter, såfremt betalingen er forfalden. Leveringen vil ikke blive gennemført, før leverandøren har modtaget fuld betaling.

§ 15.6. Levering

§ 15.6.1. Leverandøren leverer alle produkter via det anførte transportfirma på ordrebekræftelsen både inden og uden for Danmark.

§ 15.6.2. Leverandøren er ansvarlig for produkterne, indtil de når frem til den leveringsadresse, som køber har angivet i forbindelse med bestillingen.

§ 15.6.3. Leverandøren er ikke længere ansvarlig for produktet/produkterne, når produkterne er leveret til den af køber angivne adresse.

§ 15.6.4. Leverandøren vil give oplysninger om transportfirmaets levering.

§ 15.6.5. Bestilte produkter til dansk adresse, vil normalt være køber i hænde 3-5 hverdage efter ordren og betalingen er modtaget og godkendt af leverandøren, og 5-7 hverdage til udenlandsk adresse.

§ 15.6.6. Leverandøren er ikke ansvarlig for eventuelle tab, omkostninger, skadeserstatninger eller lignende, som køber eller eventuelle tredjeparter har eller kan have som følge af en direkte eller indirekte manglende overholdelse af leveringstid eller -dato.

§ 15.6.7. Produkterne kan kun udleveres til køber, når den fulde pris er blevet betalt og godkendt.

§ 15.6.8. Køber påtager sig den fulde risiko for alle varer, der udleveres til køber, som når de hentes fra leverandøren af ​​ethvert transportfirma.

§ 15.6.9. Køber har det fulde ansvar for at undersøge emballagen og produkterne omhyggeligt for eventuelle skader straks efter modtagelsen. Såfremt køber konstaterer skader, skal køber give leverandøren besked herom via e-mail til webshop@cliniquenoir.dk samme dag, som produkterne er modtaget. I tilfælde af at køber modtager en pakke, der synes beskadiget på nogen måde, skal køber underskrive og skrive “Received Damaged” på pakken.

§ 15.6.10. I tilfælde af at køber beskadiger produktet under udpakning af emballagen, er leverandøren ikke ansvarlig for de skader, som ikke er forårsaget af leverandøren.

§ 15.7. Beskadigede eller defekte produkter

§ 15.7.1. Det er købers ansvar at inspicere de produkter, der er leveret og modtaget, jf. pkt. 15.6.9.

§ 15.7.2. Hvis køber opdager beskadiget emballage, skal leverandøren underrettes af køber, så snart køber opdager problemet, jf. pkt. 15.6.10.

§ 15.7.3. I tilfælde af at køber opdager beskadigede produkter efter udpakning af emballagen, eller hvis produkterne ikke er i overensstemmelse med ordren, skal køber omgående give leverandøren besked. Leverandøren skal have besked inden for 14 dage fra leveringsdatoen. Hvis køber undlader at give leverandøren besked indenfor den fastsatte tidsfrist, har køber accepteret produktet/produkterne i den tilstand, produkterne er leveret og modtaget i.

§ 15.7.4. Hvis køber vælger at anmelde en defekt eller skade på produktet, skal køber beholde den originale emballage. Leverandøren har ret til at afvise defekte eller beskadigede produkter, der er blevet returneret, hvis produkterne ikke er i korrekt stand, eller hvis køber ikke har anvendt den originale emballage ved returnering af produkterne til leverandøren, efter anmeldelsen er indgivet.

§ 15.7.5. Hvis køber vælger at anmelde et defekt eller beskadiget produkt, vil leverandøren sørge for ombytning af produkterne.

§ 15.7.6. I tilfælde af returnerede produkter vil leverandøren undersøge produkterne og afgøre, om defekten skyldes køber eller leverandøren. Hvis fejlen ligger hos køber, vil produkterne blive returneret til køber inden for 14 dage fra den dag, de er modtaget. Leveringsomkostningerne vil i dette tilfælde blive betalt af køber. Der vil normalt blive opkrævet de samme leveringsomkostninger, som blev betalt af køber i forbindelse med den oprindelige levering.

§ 15.7.7. Hvis det viser sig, at ansvaret for beskadigede eller defekte produkter ligger hos leverandøren, vil produktet normalt blive erstattet inden for den samme responstid som leveringstiden for den oprindelige ordre, jf. pkt. 15.6.5.

§ 15.7.7.1. Hvis leverandøren ikke er i stand til at erstatte produkterne, forbeholder leverandøren sig ret til at tilbyde en tilbagebetaling eller kompensation. Tilbagebetaling og kompensation udbetales almindeligvis inden 20 dage fra tidspunktet, hvor køber gav leverandøren besked om en defekt eller skade.

§ 15.7.8. Returnerer køber produktet, hæfter køber, uanset årsagen for returnering, for beskadigelse og anden skade på produktet, der sker under transporten.

§ 15.8. Forbrugerens fortrydelsesret og reklamationer

§ 15.8.1. I tillæg til eventuelle andre rettigheder har forbrugerne lovbestemte rettigheder til at annullere kontrakterne ved, at give leverandøren skriftlig besked inden for 25 dage fra den dag, hvor køber har modtaget produkterne. Annulleringen vil resultere i en tilbagebetaling, hvorefter køberen kan forvente at modtage en refundering indenfor 10 dage, fra den dag varerne er modtaget retur hos leverandøren.

§ 15.8.2. Hvis køber ønsker at gøre brug af sin lovbestemte ret til at annullere en ordre, skal produkterne returneres af køber for købers regning inden 14 dage efter annullering. Hvis køber vælger at returnere produkterne, skal produkterne returneres i den originale emballage, og køber skal passe på produkterne, indtil de er blevet returneret til leverandøren, jf. pkt. 15.7.8. Ved returnering af produkterne skal emballagen være den originale, og forsendelsen skal være tilstrækkeligt forsikret.

§ 15.8.3. Hvis køber gør brug af sine lovbestemte rettigheder til at annullere, vil køber modtage fuld tilbagebetaling af alle beløb, der er betalt for produkterne (herunder eventuelle leveringsomkostninger), med undtagelse af eventuelle omkostninger forbundet med returneringen af produkterne til leverandøren. Betalingen af ​​dette vil blive foretaget med samme betalingsmetode, der blev anvendt af køber, da produkterne blev købt, med mindre andet er aftalt skriftligt mellem køber og leverandør.

§ 15.8.4. Hvis køber ikke har passet på produkterne og stadig udøver sin lovbestemte ret til at annullere kontrakten ved at returnere produkterne til leverandøren, eller hvis køber ikke returnerer produkterne til leverandøren i den oprindelige og ubeskadiget emballage, eller hvis køber undlader at returnere produkterne til leverandøren, vil leverandøren være berettiget til at fratrække alle nødvendige og rimelige beløb fra tilbagebetalingen til køber (jf. pkt. 15.8.3) med henblik på at erstatte produkterne og/eller deres emballage og/eller inddrive produkterne fra køber.

§ 15.9. Ansvar og brug af produkter

§ 15.9.1. Køber accepterer og har ansvaret for, at produkter, der leveres af leverandøren, anvendes på lovlig vis og kun med det formål, de er beregnet til. Køber accepterer også ansvaret for at følge alle gældende anvisninger, råd, forslag, vejledning og information fra producenten. Køber accepterer at læse al information og vejledning, der er leveret af fabrikanten; at fuldt ud forstå produkternes indhold; og at tage alle forholdsregler før brug.

§ 15.9.2. Køber forpligter sig til ikke at bruge de leverede produkter på uretmæssig vis og vil overholde alle love, der gælder for de leverede produkter.

§ 15.9.3. Køber accepterer, at produkternes virkningsfuldhed er afhængig af korrekt og effektiv anvendelse og opbevaring.

§ 15.9.4. Køber accepterer, at leverandøren ikke er erstatningsansvarlig, og at køber holder leverandøren skadesløs i forbindelse med eventuelle omkostninger eller tab som følge af enhver overtrædelse af nærværende punkt.

§ 15.10. Ansvarsbegrænsning

§ 15.10.1. Leverandørens ansvarsbegrænsning i forbindelse med død eller personskade som følge af leverandørens eller dennes ansattes eller handelsagenters uagtsomhed er undtaget i disse vilkår og betingelser i alle tilfælde.

§ 15.10.2. Leverandøren hæfter aldrig for indirekte, affektions- eller hændelige tab, skader eller følgeskader.

§ 15.10.3. Leverandøren har intet ansvar overfor køber i forbindelse med manglende levering af produkterne på nogen aftalt dato. Leveringstiden vil ikke længere ikke have afgørende betydning.

§ 15.10.4. Ved leverandørens overtrædelse af disse vilkår og betingelser, herunder rettigheder ved lov, vil købers retsmidler udelukkende være begrænset til skadeserstatninger, som under ingen omstændigheder kan overstige prisen på produkterne.

§ 15.11. Afståelse

§ 15.11.1. Vilkår og betingelser og ingen udtrykkelige eller stiltiende afkald af leverandøren vil ikke blive håndhævet i forbindelse med nogen af ​​sine rettigheder i henhold til denne kontrakt, og berører dens ret til at gøre det i fremtiden.

§ 15.12. Force Majeure

§ 15.12.1. vis en forsinkelse eller fejl skyldes en hændelse eller omstændighed uden for leverandørens rimelige kontrol, er leverandøren ikke ansvarlig. Dette omfatter, men er ikke begrænset til, naturkatastrofer, ulykker, krig, brand, strejker, lockout, kommunikationssvigt, herunder fejl i telekommunikation og it-systemer, fabriks- eller maskin sammenbrud eller mangel på eller manglende adgang til råvarer fra en naturlig forsyningskilde. Leverandøren vil endvidere være berettiget til en rimelig forlængelse af sine forpligtelser.

§ 15.13. Ugyldighed, adskillelse og sprog diskrepanser

§ 15.13.1. Viser det sig, at en del af nærværende vilkår strider mod præceptiv lov, forbliver de vilkår, som ikke strider herimod gyldige og gældende mellem køber og leverandør.

§ 15.13.2. I tilfælde af uoverensstemmelse, herunder forståelsen af formuleringen mellem engelsk, svensk og dansk version af disse vilkår, skal den svenske version være gældende for de andre versioner og dennes forståelse.

§ 15.14. Datalagring og -beskyttelse

§ 15.14.1. Leverandøren lagrer ikke køberens finansielle oplysninger.

§ 15.14.2. Personoplysninger opbevares i overensstemmelse med lovgivningen.

§ 15.15. Cookies

§ 15.15.1. På cliniquenoir.dk benytter vi cookies til at gøre din oplevelse på cliniquenoir.dk bedre. En cookie er en lille stump data, der gemmes i din browser og som kan læses af enten cliniquenoir.dk eller en af vores partnere.

§ 15.15.2. En cookie indeholder information såsom f.eks. dine indstillinger på computeren, indhold af en indkøbskurv, interne serverdata eller andre data brugt af vores server.

§ 15.15.3. Cookies er ikke programmer, der kører på din maskine, men små stumper tekstdata, der sendes frem og tilbage til og fra din computer. Cookies er hverken spyware eller virus.

§ 15.15.4. Vi skelner mellem om cookien forsvinder, når du lukker din browser (sessions-cookies) eller om de bliver gemt på din computer (blivende cookies).

§ 15.15.5. Ligeledes skelner vi mellem om cookien har cliniquenoir.dk som afsender (første parts cookies) eller en af vores partnere – typisk annoncører – som afsender (tredje parts cookies).

§ 15.15.6. Du kan i de fleste browsere ændre på indstillingerne for hvilke cookies, der bliver sat på din computer.

§ 15.15.7. Vi sætter kun blivende cookies for at kunne gøre dit besøg på cliniquenoir.dk så godt som muligt.

§ 15.15.8. Vi bruger de indsamlede oplysninger til viden om adfærd på vores sites, visning af annoncer, levering af varer og services og i forbindelse med brugergenereret indhold.

§ 15.15.9. Sessions-cookies forsvinder når du forlader vores domæne, f.eks. cliniquenoir.dk.

§ 15.16. Lovvalg og jurisdiktion

§ 15.16.1. Disse vilkår og betingelser skal fortolkes, udlægges og håndhæves i overensstemmelse med dansk lov og er underlagt de danske domstoles eksklusive jurisdiktion.